Papafragkakis
Χαρίλαος Παπαφραγκάκης, MD
Γαστρεντερολόγος - Ηπατολόγος

Διατροφή και Πρόληψη Καρκίνου

17 Ιουν 2019 / Μείωση του κινδύνου μέσω της σωστής διατροφής

Ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα μπορούμε να μειώσουμε τον κίνδυνο του καρκίνου. Οι κατευθυντήριες οδηγίες προέρχονται από μια ολοκληρωμένη, τεκμηριωμένη ανασκόπηση της βιβλιογραφίας από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Έρευνας για τον Καρκίνο (AICR).

Να καταναλώνουμε μεγάλη ποικιλία από λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως και φασόλια. Τουλάχιστον τα 2/3 του πιάτου μας πρέπει να είναι λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως, φασόλια, ξηροί καρποί. Τουλάχιστον 2 ½ φλιτζάνια μη αμυλούχα λαχανικά και φρούτα την ημέρα. Στόχος είναι να τρώμε περισσότερα λαχανικά από φρούτα. Καλύτερα να προτιμούμε μια ποικιλία πολύχρωμων λαχανικών και φρούτων.

Να τρώμε λιγότερο κόκκινο κρέας (όπως μοσχάρι, χοιρινό και αρνί) και να αποφεύγουμε τα επεξεργασμένα κρέατα.

Να καταναλώνουμε λιγότερο από 500 γραμμάρια κόκκινου κρέατος την εβδομάδα. Λάβετε υπόψη ότι 85 γραμμάρια κόκκινου κρέατος είναι περίπου το μέγεθος μιας τράπουλας.

Είναι σημαντικό να περιορίσουμε τα επεξεργασμένα κρέατα όσο το δυνατόν περισσότερο. Αυτά περιλαμβάνουν αλλαντικά, ζαμπόν, μπέικον, παστουρμά, σαλάμι, χοτ-ντογκ και άλλα λουκάνικα.

Να καταναλώνουμε λιγότερο αλμυρά φαγητά και τρόφιμα που υποβάλλονται σε επεξεργασία με αλάτι.

Να περιορίσουμε την ημερήσια κατανάλωση αλατιού σε λιγότερο από 2.4 γραμμάρια (1 κουταλάκι του γλυκού).

Να γνωρίζουμε ότι τρόφιμα που δεν έχουν αλμυρή γεύση, όπως τα επεξεργασμένα τρόφιμα στα σούπερ μάρκετ, σούπες, πίτσες, δημητριακά πρωινού, ψωμί σε φέτες, κατεψυγμένα γεύματα, κονσερβοποιημένα τρόφιμα και διάφορα γλυκά μπορεί να περιέχουν αλάτι.

Καλό θα είναι να ελέγχουμε την ετικέτα των τροφίμων για πληροφορίες σχετικά με την περιεκτικότητα σε αλάτι.

Να αποφεύγουμε την κατανάλωση ποτών με πολύ ζάχαρη. Τα ζαχαρούχα ποτά περιλαμβάνουν αναψυκτικά, ενεργειακά ποτά, χυμούς, αρωματισμένα ποτά, καφέ ή τσάι με προσθήκη ζάχαρης. Τα υψηλής θερμιδικής αξίας τρόφιμα (γλυκά, κέικ, πίτες, μπισκότα, παγωτά, τσιπς και τα fast foods) συνήθως έχουν επιπρόσθετη ζάχαρη και λίπος για να βελτιώσουν τη γεύση τους.

Η κατανάλωση αλκοόλ πρέπει να περιορίζεται σε δύο ποτά την ημέρα για τους άνδρες και ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες (ένα ποτό είναι ίσο με ένα κουτάκι μπύρας, ένα ποτήρι κρασί ή ένα ποτήρι ουίσκι, βότκα κ.ο.κ).

ΚΛΕΙΣΤΕ ΕΝΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΜΑΣ

Επικοινωνήστε μαζί μας

Τελευταία Νέα

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

28 Μαρ 2020

[+] Περισσότερα

ΔΙΑΡΡΕΟΝ ΕΝΤΕΡΟ

ΔΙΑΡΡΕΟΝ ΕΝΤΕΡΟ

13 Οκτ 2019

[+] Περισσότερα

Φυσική Δραστηριότητα και Πρόληψη Καρκίνου

Φυσική Δραστηριότητα και Πρόληψη Καρκίνου

27 Αυγ 2019

[+] Περισσότερα

Οι ασθενείς μας είπαν