Papafragkakis
Χαρίλαος Παπαφραγκάκης, MD
Γαστρεντερολόγος - Ηπατολόγος

Τρόπος Ζωής και Πρόληψη Καρκίνου

10 Ιουλ 2019 / Σωστή διατροφή και άσκηση

Διατροφή πλούσια σε δημητριακά ολικής αλέσεως και σωματική άσκηση μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου. Αντίθετα, σύμφωνα με νέα έκθεση του Αμερικανικού Ινστιτούτου Έρευνας για τον Καρκίνο και του Παγκόσμιου Ερευνητικού Fund  για τον καρκίνο, οι παράγοντες κινδύνου για τον καρκίνο του παχέος εντέρου περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το κόκκινο κρέας, τα αλλαντικά, την παχυσαρκία και την κατανάλωση αλκοόλ. Αξιολογήθηκαν  99 μελέτες, συμπεριλαμβανομένων στοιχείων για 29 εκατομμύρια άτομα, εκ των οποίων περισσότεροι από 247.000 είχαν καρκίνο του παχέος εντέρου.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι σημαντικές  αιτίες για τον καρκίνο του παχέος εντέρου περιλαμβάνουν την κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος, κατανάλωση δύο ή περισσότερων αλκοολούχων ποτών ανά ημέρα (άνω των 30 g), όπως και το υπερβολικό βάρος ή την παχυσαρκία.

Έχει επίσης φανεί ότι η σωματική δραστηριότητα μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου, αλλά όχι για καρκίνο του ορθού. Οι μελέτες έδειξαν 20% μειωμένο κίνδυνο συγκρίνοντας τα υψηλότερα και τα χαμηλότερα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας.

Η κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως, διαιτητικών ινών και γαλακτοκομικών προϊόντων πιθανώς μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου και η υψηλή πρόσληψη κόκκινου κρέατος πιθανώς αυξάνει τον κίνδυνο. Μια μετανάλυση έδειξε ότι κάθε τρεις μερίδες ή 90 γραμμάρια τροφίμων ολικής αλέσεως την ημέρα μείωσαν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου κατά 17%.

Η τροποποίηση του τρόπου ζωής μας είναι σημαντική για τη μείωση του κινδύνου του καρκίνου του παχέος εντέρου. Η διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους, η άσκηση, ο περιορισμός του κόκκινου και του επεξεργασμένου κρέατος και η κατανάλωση περισσότερων δημητριακών και φυτικών ινών μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο. Επιπλέον, ο περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ σε δύο ποτά την ημέρα και η αποφυγή ή η διακοπή του καπνίσματος μπορεί επίσης να συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου. Η προσθήκη ψαριών και τροφίμων υψηλής περιεκτικότητας σε βιταμίνη C στη διατροφή μας μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.

Αυτά τα αναδυόμενα δεδομένα υπογραμμίζουν την επίδραση της υγιεινής διατροφής, την άσκηση και τη διατήρηση του φυσιολογικού βάρους στη μείωση του κινδύνου για καρκίνο του παχέος εντέρου. Εάν προσθέσουμε δημητριακά ολικής άλεσης στη διατροφή μας και αρχίσουμε να τρώμε περισσότερα φρούτα και λαχανικά, θα έχουμε μια δίαιτα γεμάτη από αντικαρκινικά προστατευτικά στοιχεία. Δεν υπάρχουν εγγυήσεις όταν μιλάμε για πρόληψη του καρκίνου και όλα βρίσκονται υπό συνεχή έρευνα, καθώς προκύπτουν νέα δεδομένα κάθε μέρα. Ωστόσο, είναι σαφές ότι υπάρχουν επιλογές που μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε τον κίνδυνο και να έχουμε μια υγιέστερη ζωή.

ΚΛΕΙΣΤΕ ΕΝΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΜΑΣ

Επικοινωνήστε μαζί μας

Τελευταία Νέα

ΔΙΑΡΡΕΟΝ ΕΝΤΕΡΟ

ΔΙΑΡΡΕΟΝ ΕΝΤΕΡΟ

13 Οκτ 2019

[+] Περισσότερα

Φυσική Δραστηριότητα και Πρόληψη Καρκίνου

Φυσική Δραστηριότητα και Πρόληψη Καρκίνου

27 Αυγ 2019

[+] Περισσότερα

Τρόπος Ζωής και Πρόληψη Καρκίνου

Τρόπος Ζωής και Πρόληψη Καρκίνου

10 Ιουλ 2019

[+] Περισσότερα

Οι ασθενείς μας είπαν